Veidekkes oppdrag omfatter ombygging av 12 km av E20 i eksisterende og ny strekning forbi Mariestad. Veien utformes for en hastighet på 100 km/t, 2+2 kjørefelt og midtskille med autovern. Prosjektet omfatter også ombygging av Brodderud-krysset, nytt Hasslerör-kryss mellom E20 og vei 26, ombygging av eksisterende E20 til lokalvei, ny lokalvei samt om- og nybygging av offentlige og private veier.
Prosjektet knytter seg i sør til Veidekkes pågående entreprise, etappen Hindsberg–Muggebo på E20 forbi Mariestad, og strekker seg frem til tilknyttende vei i nord, mellom vei 26 og Hova.
– Det gleder meg at vi vant også den andre etappen av E20 forbi Mariestad-prosjektet og dermed får mulighet til å fortsette det gode samarbeidet vi har med Trafikverket i den pågående entreprisen, sier Peter Svenningsson i Veidekke Anläggning i Sverige.
Prosjektet utgjør en av tre gjenstående etapper av E20-utbyggingen, som skal forbedre trafikksikkerheten, bidra til regional vekst og forbedre transportforholdene på en av Sveriges viktigste veier. Bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet for både gods og mennesker knytter landets forskjellige regioner sammen.
Kontrakten inngår i ordrereserven for første kvartal 2025.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Jørgen Wiese Porsmyr, CFO, +47 907 59 058, jorgen-wiese.porsmyr@veidekke.no
Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 41 milliarder, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.
Tittel | Filtype |
E20_Muggebo-Tjos | jpg |