Veidekke bygger Unitech Teknologisenter på Bømlo

15.12.2020 - 13:00

Veidekke har i dag skrevet kontrakt med Siva – Selskapet for Industrivekst SF om å oppføre et miljøsertifisert næringsbygg med et teknologisenter for Unitech og en videregående skole for Vestland fylkeskommune. Kontrakten er en totalentreprise verdt cirka 150 millioner kroner ekskl. mva.

- Vi takker så mye for oppdraget og tilliten. Vi har hatt lagt bak oss en god samspillsfase og gleder oss nå til å fortsette det gode samarbeidet med alle involverte i resten av prosjektgjennomføringen, sier distriktsleder Ove Nedrebø i Veidekke Bygg Haugesund.

Unitech Teknologisenter vil bli et unikt senter for læring, problemløsning og teknologiutvikling for havbasert industri. Prosjektet omfatter et forsknings- og utviklingssenter og en undervisningsdel med verkstedlokaler for Bømlo videregående skole. Bygget blir på rundt 7.500 m 2 og skal miljøsertifiseres etter standarden BREEAM NOR very good.

Byggearbeidene starter i januar, og bygget er planlagt ferdigstilt til sommeren 2022.

Distriktsleder Ove Nedrebø, tlf 95 70 29 06, ove.nedrebo@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekkes pressebilder

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 37 milliarder, og halvparten av de 8 200 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.