Veidekke avvikler distriktskontoret i Bodø

05.06.2019 - 14:00

Veidekke Bygg legger ned sitt distriktskontor i Bodø. De 52 ansatte tilknyttet kontoret vil så langt det er mulig få tilbud om jobb annet sted i Veidekke.

- Vi har ikke klart å få lønnsomhet i vår virksomhet i Bodø. Vi har derfor etter nøye vurderinger besluttet å avvikle denne virksomheten, sier konserndirektør for Veidekke Bygg Hans Olav Sørlie.

- Frem mot sommerferien vil vi ha dialog med våre medarbeidere for å søke å finne gode løsninger for den enkelte i denne utfordrende situasjonen, avslutter Sørlie.

Kontoret legges ned med virkning senest 31. desember 2019. Pågående prosjekter berøres ikke av avviklingen.

For mer informasjon, kontakt:

Konserndirektør Bygg Hans Olav Sørlie, tlf 917 44 923,
hans-olav.sorlie@veidekke.no
Direktør Forretningsområde Vest Birte Almeland, tlf 950 77 031,
birte.almeland@veidekke.no
Konstituert distriktsleder Nord Aage Tengs, tlf 992 22 111,
aage.tengs@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22,
helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er omlag 36 milliarder kroner, og halvparten av de 8600 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.