Veidekke har kjøpt Hande AS i Oslo

22.11.2018 - 20:10

Veidekke har inngått endelig avtale om å kjøpe 68 % av aksjene i Hande AS i Oslo, et selskap spesialisert på ombygging og innredning av kontorlokaler. - Hande tilfører oss kompetanse og kompletterer vår virksomhet i et spennende og voksende rehabiliterings-marked, sier direktør Anders W. Haugen i Veidekke.

Hande AS er en tredje generasjons familiebedrift fra 1936 som påtar seg totalentrepriser innen rehabilitering av kontorbygg i Oslo-området for profesjonelle eiendomsforvaltere. De 25 ansatte består av svært erfarne håndverkere og prosjektledere. I tillegg har selskapet en stabil base med gode samarbeidspartnere. Hande AS omsatte i 2017 for i overkant av 200 millioner kroner.

- Rehabilitering, ombygging og innredning av kontorlokaler er et stort og voksende marked i Oslo-området. Vår egen rehabiliteringsavdeling jobber primært med større og kompliserte prosjekter, mens Hande har sine oppdrag innen ombygging og innredning av kontorlokaler. Vi ønsker å utføre alle typer oppdrag for våre kunder, og Hande passer derfor strategisk godt inn. Vi har flere av de samme kundene i våre porteføljer, så for eksisterende kunder vil dette åpenbart være positivt. Vi gleder oss til å utvikle Hande videre som en del av Veidekke, sier direktør Anders W. Haugen i Veidekke Bygg Oslo.

- Vi ønsker å ta nye steg, og vi er derfor veldig glade for at førstevalget Veidekke nå kommer inn på eiersiden. Dette sikrer langsiktig utvikling, kapasitet og gjennomføringsevne til glede for våre kunder og ansatte. Vi skal fortsatt operere som et eget selskap, men kan dra veksler på langt større ressurser enn tidligere med Norges største entreprenør i ryggen, sa prosjektleder, partner og styreleder Lars Hande i Hande AS da intensjonsavtalen ble offentliggjort i mai. Overtagelsen skjer med virkning fra 22. november 2018. Kjøpesummen utgjør 44 millioner kroner.

Billedtekst (f.v.): Veidekke konsernsjef Arne Giske, styreleder Lars Hande i Hande AS og direktør Anders W. Haugen i Veidekke Bygg Oslo.

Direktør Anders W. Haugen i Veidekke, tlf 97 66 63 14, anders.haugen@veidekke.no
Styreleder Lars Hande i Hande AS, tlf 90 91 37 37, lars@hande.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.