Veidekke er hovedsponsor for sykkelrittet Hammer Stavanger

23.05.2018 - 12:20

Hammer Stavanger går av stabelen helgen 25.-27. mai, og får besøk av de beste syklistene fra hele verden. Veidekke er allerede sponsor av Arctic Race of Norway, og befester sin posisjon som stolt sponsor av sykkelsport.

Hammer Series er et konsept hvor alt er spesielt tilpasset fans og seere gjennom et tett samarbeid mellom arrangør, sykkellag og syklister.

Hammer Series flytter seg rundt i verden hvert år, og i 2018 er Stavanger/Sandnes arenaen for syklistene.

– Mye av det vi gjør i Veidekke er essensielt for syklister, og det gjør dette til en naturlig arena for oss å være synlige på. Samtidig vil vi bruke denne muligheten til å vise at vi er tydelig tilstede også i Rogaland med alt Veidekke har å by på av eiendomsutvikling, næringsbygg og annen entreprenørvirksomhet, sier distriktsleder i Veidekke, Aage Tengs.

Med ti World Tour-lag på startstreken får Hammer Stavanger et meget sterkt felt. Alexander Kristoff stiller på hjemmebane for sitt UAE Team Emirates, og Team Sky kommer med flere sterke ryttere.

Team Sunweb, verdensmestre i lagtempo, kommer, og det samme gjør årets mestvinnende lag Quick Step Floors, blant annet med Nicki Terpstra som for noen uker siden vant Ronde Van Vlaandern.

Hammer Stavanger blir vist på TV2 i Norge, i tillegg til flere internasjonale kanaler.

– Det er meget hyggelig at Veidekke fortsetter sin støtte til sykkelsporten ved å bli hovedsponsor for Hammer Stavanger. Det er noen sponsorer man kanskje må lete lenge for å finne en naturlig kobling til, men med Veidekke er det en åpenbar og riktig link. Resultatet av det Veidekke gjør er underlaget for syklister landet rundt, sier Roy Hegreberg, daglig leder i Tour des Fjords som er arrangør av Hammer Stavanger.

Fredag 25. mai braker det løs med Hammer Climb i Sandnes. Både sprinten på lørdag og lagtempoen på søndag sykles inne i Stavanger by.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Veidekke: Distriktsleder Rogaland, Aage Tengs, tlf: +47 992 22 111, aage.tengs@veidekke.no
Hammer Stavanger: Arrangøransvarlig Roy Hegreberg, tlf: +47 996 03 143, roy.hegreberg@hammerstavanger.com

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og omtrent halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.