Lederskifte i Tore Løkke AS

30.01.2018 - 08:59

Veidekkes datterselskap Tore Løkke AS på Fosen i Trøndelag skifter leder når gründer og daglig leder Tore Løkke etter 50 år ved roret overlater sjefsstolen i maskinentrepre-nøren til kollega Terje Bratberg.

Terje Bratberg (61) har jobbet i Tore Løkke AS siden 1986, først som anleggs-/driftsleder og senere som prosjektleder. De siste årene har han ledet store prosjekter for blant annet Statens vegvesen, Statkraft, Forsvarsbygg og NTE Energi. Bratberg er fra Revnes på Fosen, og er utdannet ingeniør med tilleggsutdannelse innen kommunalteknikk.

- Jeg er ydmyk til oppgaven, men gleder meg til å bidra fremover til selskapets stolte historie. Jeg samtidig er veldig glad for at Tore fortsetter i en ny rolle som spesialrådgiver med hovedvekt på innkjøp og bemanning. Han vil være en viktig ressurs og støtte med sin unike kunnskap og erfaring, sier påtroppende daglig leder Terje Bratberg.

Tore Løkke (71) ønsker å trappe ned etter at han har vært daglig leder og styreformann i alle år siden har startet opp selskapet i 1967. Han har bygget opp Tore Løkke AS til en virksomhet med rundt 100 ansatte og en omsetning på flere hundre millioner kroner de senere årene. De har drevet uten tap i alle år, tar oppdrag over hele landet og har siden 2015 vært eid 80 % av Veidekke.

Les mer om Tore Løkke AS på www.lokke.com

Påtroppende daglig leder Terje Bratberg, tlf 95 87 25 44, terje@lokke.com
Avtroppende daglig leder Tore Løkke, tlf 90 92 10 55, tore@lokke.com
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke Entreprenør, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og omtrent halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.