Veidekke er ny sponsor for det norske sprintlandslaget

17.10.2017 - 17:09

Norges Skiforbund Langrenn og Veidekke har utvidet samarbeidet og inngått en ny sponsoravtale for menn sprint. Avtalen har en varighet på 2 år.

Veidekke har siden 2013 vært generalsponsor for regionlagene til Norges Skiforbund Langrenn under paraplyen Team Veidekke, og utvider nå sitt engasjement med å støtte de beste mannlige sprinterne. Samarbeidet gjelder i første omgang for OL-sesongen samt den påfølgende VM-sesongen 2018-2019.

- Dette sikrer det økonomiske grunnlaget for å utvikle norsk langrenn videre. Det er flott at vi har med en aktør som sponser både de beste og de nest beste. Dette betyr mye for oss, og kke minst stiller dette krav til oss om kompetanseflyt, sier landslagssjef Vidar Løfshus.

Veidekke har gjennom mange år vært en støttespiller for norsk langrenn. De siste årene har satsingen på de fem Team Veidekke-lagene bidratt til at de nest beste utøverne har hatt solide treningsforhold for å kunne bli best mulig, og for å kunne ta steget opp på det øverste nivået.

Når Veidekke nå utvider satsingen med de beste mannlige sprinterne er det for å gi dem best mulige forutsetninger frem mot OL og i den påfølgende VM-sesongen samt å inspirere alle medarbeidere i Veidekke til å være i mer aktivitet.

- Vi har en stolt og lang historie med langrenn i Veidekke, og gleder oss over å kunne være på lag med både med de nest beste, og de beste foran to svært viktige sesonger. Avtalen gir Veidekke tilgang på noen av de beste i bransjen når det gjelder trening, kosthold og ernæring, og det spiller godt sammen med arbeidet som legges ned av vår egen bedriftshelsetjeneste og bedriftsidrettslag, sier konsernsjef i Veidekke, Arne Giske.

Sesongåpningen i langrenn er på Beitostølen 17. november, og der stiller Veidekke med sin egen buss ved siden av smørebussen til Skiforbundet.

Se film fra Holmenkollen og Granåsen her.

For pressebilder se flickr.com, for mer informasjon kontakt:

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og om lag halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.