Veidekke med ny leder i Agder

13.10.2017 - 11:19

Atle Olaf Monan tar første desember over som distriktsleder for Veidekkes byggevirksomhet i Agder etter Helge Opedal. Monan (43) er i dag avdelingsleder for Veidekke Entreprenør i Kristiansand.

Atle O. Monan er fra Kristiansand og er utdannet sivilingeniør fra NTNU. Han har jobbet 16 år i Veidekke, og har ledet en rekke store byggeprosjekter som byggingen av Justvik skole, Amfi Vågsbygd og utvidelsen av Sørlandssenteret i 2009-2013. De siste årene har Atle hatt stillingen som prosjektsjef og avdelingsleder i Kristiansand.

Helge Opedal (58) har vært engasjert som distriktsleder i Agder i en midlertidig rolle siden nyttår. Han har etter en lengre periode med ulike lederroller i Veidekke selv ønsket å jobbe nærmere byggeprosjektene, og går nå inn i rollen som prosjektdirektør for det store prosjektet Finansparken som bygges for SR Bank i Stavanger.

- Veidekke Entreprenør har en meget kompetent organisasjon og en solid posisjon i Agder. Jeg er svært takknemlig over den gode jobben Helge Opedal har gjort som leder for distriktet i en overgangsperiode. Samtidig er jeg glad for at vi i våre egne rekker har så dyktige medarbeidere som Atle som nå tar over lederrollen for distrikt Agder, sier regiondirektør Are Westbye i Veidekke Entreprenør.

Samtidig skal Veidekke nå opprette et avdelingskontor i Mandal for å være nærmere markedet i vestre del av Agder. Avdelingsleder her blir Tor Harald Ihme, som i dag er prosjektleder i Veidekke Agder.

Påtroppende distriktsleder Atle O. Monan, tlf 95 14 27 40, atle.monan@veidekke.no

Regionsdirektør Are Westbye, tlf 90 07 84 33, are.westbye@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og om lag halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.