Fra UFO til Veidekke

07.09.2017 - 14:34

Veidekkes datterselskap UFO Entreprenør i Ålesund blir nå fusjonert inn i Veidekke Entreprenør som en grunnarbeidsavdeling i distrikt Møre og Romsdal. - Nå får vi en egen integrert avdeling som er spesialister på grunn- og anleggsarbeid, det gjør oss enda bedre rustet på det lokale og regionale entreprenørmarkedet, sier distriktsleder Stig Mork.

- Denne fusjonen gir oss flere ben å stå på, og enda bedre forutsetninger for å skape verdier for våre kunder her i nord/vest. Vi vil nå få større omfang av eget arbeid på våre prosjekter, og kunder vil oppleve at vi har solid kontroll fra første «spadetak». Vår nye avdeling har maskiner, utstyr, erfaring og kompetanse til å utføre alle typer grunnarbeider for private og offentlige oppdragsgivere, avslutter distriktsleder Mork.

Avdelingen får 30 ansatte, hvorav 17 fagarbeidere og 13 funksjonærer. De holder hus på Bingsa i Ålesund, og vil bli ledet av avdelingsleder Geir Folkedal. Formelt fusjoneres nå UFO Entreprenør AS med Veidekke Entreprenør AS, der sistnevnte er det overtakende selskap.

Distriktsleder Stig Mork, Veidekke Entreprenør Møre og Romsdal, tlf 90 54 26 26, stig.mork@veidekke.no
Regionsdirektør Ingmar Austevoll, Veidekke Entreprenør Nord/Vest, tlf 97 08 82 99, ingmar.austevoll@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke Entreprenør, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke Entreprenør Møre og Romsdal får nå en årlig omsetning på cirka 300 millioner kroner. Hovedkontoret er på Åndalsnes med avdelingskontorer i Ålesund og Molde. De 120 erfarne og dyktige medarbeiderne bygger både private og offentlige service- og næringsbygg, boliger og industribygg. Distriktet driver også innenfor anleggsmarkedet med kaier, bruer og kraftverk samt utfører alle typer grunnarbeid. Arbeidsområdet dekker Møre og Romsdal samt nord i Oppland.

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og om lag halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.