Veidekke blir ny samarbeidspartner med Arctic Race of Norway

17.07.2017 - 08:58

Veidekke har i dag signert en avtale om å gå inn som offisiell partner i sykkelrittet Arctic Race of Norway. Avtalen har en varighet på tre år.

Arctic Race of Norway er en sykkelkonkurranse som foregår på viktig infrastruktur i noen av de mest spektakulære omgivelsene Norge kan by på. Rittet følges med stor interesse både i Norge og internasjonalt og blir kringkastet til over 180 land.

– Veibygging, asfaltering og veivedlikehold er blant våre sentrale kompetanseområder, og landeveissykling er en av få idretter som utøves på ‘våre produkter’. Samarbeidet med Arctic Race vil gi oss en anledning til å vise frem virksomheten vår i spektakulære omgivelser. Vi ser frem til tre år som samarbeidspartner med Arctic Race, sier Arne Giske, konsernsjef i Veidekke ASA.

Flere av de største World Tour-lagene man kjenner fra Tour de France, deltar i rittet. For Veidekke, som er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere, vil samarbeidet styrke selskapets merkevareprofil i Skandinavia, og dette er viktig både for å ivareta kunderelasjoner og for å sikre at Veidekke opprettholder sin posisjon som en attraktiv arbeidsgiver.

– Vi vil også bruke dette arrangementet til å fremme viktigheten av sikring og sikkerhet på veien for myke trafikanter, og for de som har sitt virke langs trafikkerte veier og som daglig utsettes for risiko, sier Giske.

– Synergiene er helt åpenbare. I vårt arrangement og i sykkelsporten for øvrig brukes veien som arena. Hva er da mer naturlig enn å samarbeide med de som er eksperter på dette feltet, sier Knut-Eirik Dybdal, daglig leder for Arctic Race of Norway.

Torsdag 10. august er det klart for årets første etappe, som starter på Andørja i Ibestad kommune i Troms. Rittet sykles i år både i Nordland og Troms og varer frem til 13. august.

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke , for mer informasjon kontakt:
    Veidekke: Konserndirektør Lars Erik Lund, mob 413 31 369, lars.lund@veidekke.no
    Arctic Race: Daglig leder Knut-Eirik Dybdal, mob 920 56 326, ked@arctic-race.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner, og om lag halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.