Øyvind Moen er ansatt som ny leder i Veidekke Eiendom

02.03.2017 - 10:53

Øyvind Moen (41) er ansatt som ny administrerende direktør i Veidekke Eiendom. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør i Veidekke Industri.

Øyvind Moen er ansatt som ny leder i Veidekke Eiendom.

- Etter en grundig prosess, har vi landet på en løsning vi er svært fornøyd med. Øyvind har bred erfaring som leder og er opptatt av strategisk utvikling, organisasjon, samspill og kontinuerlig forbedring. Disse egenskapene skaper et godt grunnlag for å lede videreutviklingen av Veidekke Eiendom, som er en sterk og god virksomhet, sier konserndirektør Jørgen Wiese Porsmyr.

Øyvind Moen har lang erfaring fra ulike lederposisjoner i Veidekke. Han startet sin karriere i Veidekke Industri i 2001 som trainee, og har siden gått gradene frem til han overtok som administrerende direktør i 2012.

- Jeg har hatt en fantastisk tid i Veidekke, med 15 svært spennende og varierte år. De siste fem årene har jeg hatt privilegiet av å lede Veidekke Industri. Når jeg nå fikk muligheten til nye utfordringer, har jeg etter en grundig vurdering kommet til at det er riktig å overlate roret i Veidekke Industri til nye krefter, sier Øyvind Moen.

- Jeg er svært tilfreds med at vi kan rekruttere ledere fra øverste hylle, og også mellom konsernets ulike forretningsområder. Øyvind har gjort en meget god jobb i Veidekke Industri de siste fem årene, og som leder gitt sitt bidrag til den gode utviklingen Industri har hatt. Prosessen med å finne Øyvinds etterfølger er igangsatt og jeg er overbevist om at vi finner en erstatning som sikrer både kontinuitet og videreutvikling, sier konserndirektør Jørgen Wiese Porsmyr.

Øyvind Moen tiltrer sin nye rolle 1. april. Han etterfølger Emil Paaske som har valgt å slutte i Veidekke for å søke nye utfordringer som partner og medeier i et boligutviklingsselskap sammen med Anders Buchardt. Øyvind Moen vil i en overgangsperiode også ivareta nåværende rolle i Veidekke Industri.

Kontakt:

Konserndirektør Jørgen Wiese Porsmyr, tlf: 907 59 058, Jorgen-Wiese.Porsmyr@veidekke.no

Påtroppende adm. dir. Veidekke Eiendom Øyvind Moen, tlf: 932 01 419, oyvind.moen@veidekke.no

Konserndirektør Kommunikasjon Lars Erik Lund, tlf: 413 31 369, lars.lund@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner (2016), og halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.